KAOS? EEEH, JA!

Igår var jag barnvakt åt grannkidsen igen. Var rätt kul faktiskt. Gick ner till dagis och hämtade dom runt 3. Sen GICK vi hem, för det var alldeles för halt för att ta någon vagn med sig!

Hur GÅR man hem från dagis med en nybliven 5åring och en nybliven 3åring? Jo, man går, medan dom kryper i snön bredvid och leker snöplogar! Haha, var rätt underhållande faktiskt, dom gav järnet! Och det roligaste var när både springer en bit framför mig och på vägen en bit bort dundrar en riktigt plogbil förbi. Både tvärstannar och bara glor, sen vänder sig den äldsta om och skriker: COOOOOOOLT!!!!!! Hahahahaha, ja... plogbilar i ju rätt... balla dom... (???)

Sen blev det lite halvt snöbollskrig. Eller ja... dom attackerade mig, men shit vad dom skrattade xD haha. Snö är kult när man är liten!

Efter att jag hade blivit attackerad började dom kasta snö i ansiktet på sig själva istället... tillslut råkade äldstingen få lite snö i näsan och började gråta... men sen drog dom igång igen i alla fall xD

Väl hemma hann vi bara chilla lite och titta på saker dom fått i julklapp innan mamman var hemma. Hon skulle baka och fixa med sugarpaste vilket var riktigt coolt! Lilleman ville vara nere med henne så undertiden spelade jag och W kinect. Hahaha, var kul faktiskt :D Första gången jag provade.

Senare var det beddiebyetime och jag trallade hem. Kollade House och bara chillade. Gick och la mig klockan 10 men somnade inte förrän lååångt senare.

Blev väckt kvart över 7 av mamma som kommer in och säger att jag måste få tag på butikschefen... alla bussar i stockholm stod stilla. Great. Ringer som en dåååre hit och dit men får inte tag i NÅN. Tillslut ringer syrran upp och jag kan få nummret till chefens man istället. Han fixar så en bil kommer och plockar upp mig. Läskigt! Tänkte jag och ringer i panik till BFFEddie och väcker honom och gnäller jättemycket, haha. Åt glass med varma hallon och chokladsås till frukost. Fanns bara det och typ... rågbröd (WTF???) att äta som frulle..... det var INTE gott, bara så ni vet. Nu står jag i alla fall i butiken. Har haft öppet i 20 min och hittills har EN person varit inne och tittat runt lite xD Får la se hur mycket kunder det blir idag... vädret lär väl stoppa dom flesta....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0