BLOGGLÄSAREN

Hihi, jag är inte bara bloggare utan även en flitig bloggläsare!

Har snart plöjt igenom över 100 inlägg - har bara fokis 47 inlägg kvar nu - sedan är jag nollställd på bloglovin. Känns ju bra, haha ;)

Vad ska jag göra efter att jag läst klart då... hum, lär nog läsa klart den sjukt braiga boken som var en av de böcker jag köpte att ha med mig då jag och min syster drog till Tunisien för någon vecka sedan. Som sagt är den väldigt bra och det är en självbiografi om en av de mest fascinerande människorna som någonsin levat (om man frågar mig) - nämligen Ozzy Osbourne. Boken handlar om (och är såklart skriven av) Ozzy själv och om hans helt unika liv. Har bara några sidor kvar, sedan har jag tagit mig igenom hela boken på engelska utan några problem vilket jag faktiskt är lite stolt över. När man inte längre har några engelskalektioner eller någon engelskalärare som pushar en att utmana sig själv inom engelskan så är det svårt att inte tappa en väldig massa. Turligt nog fick jag ju lite självfötroende innom att tala engelska, när vi var i Tunisien. Good for me liksom!
Att boken jag snart läst ut dessutom till stor del innehåller ord som "shitfaced", "apeshit" och "bollocking" (bara ett litet utval av en del ord som förekommer grymt ofta, haha) får mig att känna mig lite duktig! :)

Aja back to the book (och om ni undrar varför jag sitter och gör sak efter sak när klockan börjar närma sig 2 på natten är för att jag inte vill sova medan det är mörkt.. haha, låter säkert skitwierd men ah... ligger i alla fall i soffan med täcke och kudde. Datorn är som ni kanske förstår på, samt en lugn och icke-läskig film)

Kommentarer
Postat av: Malin

Hahahahaha britterna vi träffade lärde oss shitfaced, det är mitt nya favoritord! xD

2010-09-08 @ 12:23:40
URL: http://rooftops.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0