VARFÖR SL, VARFÖR!?

Kom hem halv 8 imorse... drog som sagt med Malin hem efter Tegel. Blev att vi satt och flamsade och pratade i nån timme. Sedan drog vi på en film att titta på/sova till (haha, jag som sa att jag skulle somna höll mig vaken medan Malin som sa att hon va så pigg, somnade). Dear John vart det. Väldigt fin film (och sjukt snygg Channing, hehu!), dock var slutet ganska kasst. Började gråta på ett ställe nära slutet också, haha.
Gick i alla fall mot bussen som skulle gå 5.50. Skulle hinna hem innan 7 och lämna SLkortet till pappa som skulle till jobbet. Kom det någon buss? Nej... var jag sen? Nej. Vid 5.53 körde det förbi en tom buss som det stod "ej i trafik" på och som inte stannade. That's it... stod i regnet och kylan i tygskor och såg att nästa buss inte skulle komma förrns 6.30... Great tänkte jag och började sakta men säkert gå mot TC... men jag kom inte långt. Hörde att det ringde för att tåget skulle komma och bestämde mig för att hoppa på det, åka en station åt fel håll, sedan sitta kvar på det tåget och åka en bit in mot stan och sen hoppa på ett tåg hem där... men vid 6.12 hade tåget fortfarande inte lämnat stationen, så jag klev av igen och gick och satte mig vid bussen.
Gillar att när jag kom hem hade kusinen gått upp och börjat göra sig i ordning för skolan (hon bor hos oss i ca en vecka nu när hennes föräldrar är bortresta) och när jag släckte sänglampan och kröp in under täcket hörde jag henne gå ut genom dörren och gå ner till tåget. Haha, illa!
Senare idag har jag varit barnvakt igen :) Nu ska jag sova... ska jobba i butiken imorrn. Ska ta hand om praktikanten då för andra gången så det blir nog trevlarns! Gonatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0