"VILL DU HA SKJUTS?"

Hahaha asså shiiit vilken dag!!

Blev väckt klockan kvart över 7 imorse av mamma som öppnar min dörr och säger att jag måste få tag på min chef. Alla bussar inställda = går inte att ta sig till butiken!

(vet inte om jag redan har skrivit det här?) Aja, saksamma. Efter mycket om och men får jag tag på J, han ser till så att nån person han känner eller vad det nu var, kommer och hämtar mig och kör mig i snökaoset till jobbet.

Väl på jobbet hände det inte mycket (det här minns jag att jag faktiskt HAR bloggat om, woopwoop!), under första timmen hände det typ... tre saker. En kund kom in och tittade runt. Missan intog sin plats i skyltfönstret och en brevbärare kom och lämnade post. Dagen rullade på rätt fort trotts allt och tillslut blev klockan typ kvart i sex. Jag tänker att det är lika bra att försöka ta den lätta vägen hem (med tanke på hur kallt det var ute), så jag bestämmer mig för att hinna med bussen som skulle gå hel (då vi stänger). Bestämmer mig för att stänga typ 10 i. Precis då kommer en kund med sin dotter (som dessutom är vän med min chef). Dom skulle bort på middag och skulle fort bara kirra en gå-bort-present. Dom skulle med samma buss som jag.

Väl vid bussen så säger busschaufförn som tillslut kommer körandes att "nej, tyvärr. Jag måste ställa in den här bussen. Det går inga mer bussar härifrån ikväll" WHAT THEEE!?!?!?!

Som tur var säger sista kunden att "gumman, vi ser till att du kommer hem!". På något sätt sitter jag, hon och hennes dotter med hennes man i deras bil, påväg ut mot stället där min chef bor. Slutar med att jag står vid en busshållplats och pratar med Eddie i telefon om hur wierd allt är! 6 bilar stannar och frågar om jag vill ha skjuts, men jag tackade trevligt nej varje gång och förklarade att en bil var påväg och att jag skulle åt andra hållet. Typ 20 min senare plockas jag upp av nån annan vän till nån. Denna person kunde dock bara engelska, så jag såg till att hålla på med mobilen under större delen av resan hem, hahaha! Jag fick i alla fall veta att han typ hette Lucas och han tyckte mitt namn var "beautiful" haha, aaw :)

(känner att jag blandar lite "nu och då" i texten men vafan skitsamma!)

Väl avsläppt möter jag upp Tom på gymmet för att lämna en film han ville låna - visar sig att han också har haft galna problem att komma hem, efter att ha jobbat natt i 11 timmar, tjohej! Stackarn :(

Sen hyrde jag och syster en kul film. Och sen såg jag, syrran och mamma en till film. Och nu är den filmen slut och här sitter jag.... trallallalaa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0